söndag 21 mars 2010

Camtasia

Så har jag försökt mig på Camtasia-verktyget. Med instruktionsfilmer och hjälpfiler kom jag igång med ett arbete/projekt, men det tog tid. Jag gillar att arbeta med verktyget, mycket kanske för det påminner om Windows Movie Maker, som också gav mig mersmak. Prövade också att se hur flash-cardexponeringar gick fram. De flash-cardexponeringar jag arbetar med är snabba exponeringar av stavelser för att skynda på läsflytet. Dessa blev också helt intakta, inga "TV-rullningar".

Däremot fixade jag inte att få över wmv-format-länken med bibehållen synkronisering mellan bild och ljud till Bilda/Ping Pong. Men i lärplattformen Cambro gick det. Förstår inte skillnaden. Försökte med att göra om videoklippet till mov- och rm-format. Då fungerade synkroniseringen bild-ljud också i Bilda, men bildkvalitén blev sämre. Det är väl några inställningar som jag inte fixat rätt i Bilda. Måhända någon annan stött på problemet och kan hjälpa mig? Filmklipp med två inläggs-format finns i kursens övningsaktivitet under Produktionsverktyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar